گروه بازی سازی ققنوس

آخرین اخبار مربوط به گروه بازی سازی ققنوس و آموزش های این گروه

گروه بازی سازی ققنوس

آخرین اخبار مربوط به گروه بازی سازی ققنوس و آموزش های این گروه

گروه بازی سازی ققنوس

بسم الله...

گروه بازی سازی ققنوس اهدافی را دنبال میکند:

1-ساخت بازی هایی جالب و درخور فرهنگ ایران اسلامی

2-آموزش ساخت بازی به علاقه مندان

ابزار مورد استفاده این گروه نرم افزار های 3ds max،unity،game maker میباشد.
هم اکنون ما بر روی پروژه" عقاب سیاه" کار میکنیم.
همچنین این گروه در زمینه های انیمیشن سازی هم فعالیت هایی دارد.

جهت ارتباط با ما میتوانید به ایمیل ما پیام بزنید:

phoenixgroup@chmail.ir

یا علی...

آخرین نظرات
نویسندگان

UDK یا Unity مسئله این است!!

چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۲، ۰۶:۵۶ ب.ظ

شاید یکی از اصلی ترین سوال هایی که برای مبتدیان مطرح می شود این است که از چه انجینی برای بازی سازی استفاده کنیم ؟ ما در اینجا به بررسی این موضوع بین دو انجین قدرتمند و مطرح پرداخته ایم .

{البته هرگز برای شروع از این دو انجین استفاده نکنید چون هم سردرگم می شوید و هم از بازی سازی منصرف می شوید.}

لوگو UDK

لوگو Unity

سرعت ساخت (Making Speed) :

کار کردن با آنریل انجین سخت تر و پیچیده تر از یونیتیه و به همین دلیل شما زمان بیشتری رو برای ساخت بازیتون صرف میکنید.


گروه کاری (Work Group) :

بدلیل ادیتور بسیار بهتر یونیتی برای کار شما برای ساخت یک بازی به راحتی میتونید رو چند بخش متفاوت از انجین تمرکز کنید اما در آنریل اگه بخواهید نتیجه مناسب بگیرید بهتره هر بخش انجین رو شخص یا اشخاص بخصوصی انجام بدن تا از کیفیت کار کم نشه.

بنابراین اگه گروهی کامل دارید و میخواید یکی از این 2 تا رو انتخاب کنید بدون شک آنریل بهتره اما اگه تنهایید و یا 2 یا 3 نفرید شک نکنید که از یونیتی نتیجه بهتری میگیرید.



پشتیبانی سخت افزاری (Hardware Support) :

شاید برای شما هم مهم باشه که بازیتون با سیستم های ضعیف و قدیمی هم کار کنه، بنابراین انجینتون باید قابلیت سازگاری با سخت افزار های قدیمی رو داشته باشه و بتونه بازیتون رو به بهترین شکل اجرا کنه.

تو این زمینه آنریل حرفی برای گفتن نداره چون نتیجه رضایت بخش رو باید رو کارت های گرافیک با پشتیبانی از Pixel Shader 3 ببینید البته تو یونیتی هم همینطوره اما یونیتی حتی از کارت های گرافیک جی فورس سری 4 و کارت های گرافیک اینتل Integerated هم پشتیبانی میکنه که تو آنریل اینطور نیست.


نور پردازی (Lighting) :

آنریل از افکتهای تصویری زیبایی مثل HDR استفاده میکنه اما یونیتی تا الان این کار رو نکرده، سیستم نورپردازی آنریل خیلی قدیمیه و مثلا هر آبجکت فقط از یک Dynamic Light می تونه تاثیر بگیره در حالی که یونیتی اینطور نیست.


ویرایشگر (Editor) :

ویرایشگر یونیتی بسیار ساده ، قدرتمند و کامله اما کار کردن با ویرایشگر آنریل در اوایل کار خیلی سخت و مشکله که کم کم عادی میشه.


فیزیک (Physic) :

یونیتی و آنریل هر دو از Physx برای شبیه سازی فیزیک استفاده می کنند، سیستم فیزیک آنریل کامل هست و تمام ویژگیهای Physx رو پشتیبانی می کنه و دارای یک ویرایشگر فیزیک visual physics editor هست در حالی که یونیتی فیزیک رو کامل پشتیبانی نمی کنه.


مسیریابی اتوماتیک (Path finding) :

آنریل بطور پیشفرض سیستم Path finding داره ولی برای یونیتی این سیستم بطور پیشفرض وجود نداره. البته اگه بخواید بخرید یه چیزی هست که واقعا خوب کار می کنه و با ادیتور یونیتی هم هماهنگه.

شبکه (Network) :

سیستم شبکه ی آنریل هم کمی از رکنت که یونیتی استفاده می کنه بهتره ولی اون هم برای بازیهای کوچیک ساخته شده و روی MMO و ... کار نمی کنه.


ژانر (Genre) :

آنریل در اصل برای بازیهای FPS ساخته شده و برای ژانرهای دیگه خیلی مناسب نیست، هر چند در بازیهای ژانرهای دیگه مثل splinter cell استفاده شده. اما قدرت این انجین روی ساخت بازی های FPS متمرکزه در حالی که یونیتی برای تمام ژانرها استفاده میشه.


پخش در محیط اینترنت (Web Player) :

یونیتی یکی از بهترین وب پلیرهای جهان رو داره اما آنریل اصلا همچین چیزی نداره.

ویژگی های دیگر (Other Features) :

ویژگی خوب دیگر آنریل مشهای قابل تخریب هست که یونیتی نداره.

شما برای ساخت بازی در آنریل نیاز به ویرایش فایل های ini و config واحتیاج به کار با خط فرمان دارید، همچنین ابزارهای جدا برای import فایلهای مودل و صدا و تصویر موجوده در حالی که شما در یونیتی نیاز به ویرایش این فایل ها و ابزار جدا برای Import ندارید و همه چیز در خود انجین انجام میشه.

نتیجه گیری (Results) :

نهایتا با خوندن این مطلب خیلی از موضوعات دستتون اومده اما این مطلب هم خیلی ناقص بود.

به هر حال دوستان اگه پروسه ی طولانی کار براتون مساله نیست و تیم بزرگی دارید، شک نکنید و برید سراغ آنریل و به نظر من اگه می خواید بازی FPS با گرافیک بالا بسازید بهترین انتخابه ولی در غیر این صورت یونیتی رو انتخاب کنید یا نهایتا از تورک استفاده کنید.

البته من خودم یونیتی رو برگزیدم آن هم به دلیل آموزش های فراوان ، نمونه کار های قدرتمند ، معروفیت بیشتر در ایران ، زبان برنامه نویسی اش و ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی