گروه بازی سازی ققنوس

آخرین اخبار مربوط به گروه بازی سازی ققنوس و آموزش های این گروه

گروه بازی سازی ققنوس

آخرین اخبار مربوط به گروه بازی سازی ققنوس و آموزش های این گروه

گروه بازی سازی ققنوس

بسم الله...

گروه بازی سازی ققنوس اهدافی را دنبال میکند:

1-ساخت بازی هایی جالب و درخور فرهنگ ایران اسلامی

2-آموزش ساخت بازی به علاقه مندان

ابزار مورد استفاده این گروه نرم افزار های 3ds max،unity،game maker میباشد.
هم اکنون ما بر روی پروژه" عقاب سیاه" کار میکنیم.
همچنین این گروه در زمینه های انیمیشن سازی هم فعالیت هایی دارد.

جهت ارتباط با ما میتوانید به ایمیل ما پیام بزنید:

phoenixgroup@chmail.ir

یا علی...

آخرین نظرات
نویسندگان

با چی مدل بسازیم؟

جمعه, ۲۷ دی ۱۳۹۲، ۰۵:۰۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام دارم خدمت شما دوستان

یک سوالی که یک خیلی وقت های بوجود می آید این است که با چه نرم افزاری کار کنیم؟اگر کمی با دنیای سه بعدی آشنایی داشته باشید احتمالا میدانید نرم افزار هایی در این حوزه مطرح هستند. نرم افزار هایی مانند 3d studio max,maya,blender,rhino,solid works,autocad,catiaو دیگر نرم افزار ها.

ولی واقعا کدامیک بهتر از دیگری عمل میکند؟

اگر میخواهید پاسخ این سوال را بفهمید با ما همراه باشید.

خوب،اول باید برای خود مشخص کنیم با نرم افزار چه کار میخواهیم انجام دهیم؟ممکن است یکی بخواهد با نرم افزار مدل 3 بعدی از یک جسم پیچیده صنعتی بسازد،یا یکی میخواهد با نرم افزار مدل 3 بعدی یک خانه را بسازد یا ممکن است یکی بخواهد مدلی از یک جسم عادی و یا شخصیتی بسازد.همانطور که میبینید نیاز هر کس متفاوت میباشد. بر این اساس ما باید سه نوع دسته بندی داشته باشیم:
1-معماری،مهندسی
2-مدل سازی صنعتی
3-مدل سازی عادی(بازی سازی،اجسام عادی)
بیاییم حالا هر دسته را بررسی کنیم و نرم افزار های مناسب با هر دسته را بگوییم.

1-معماری،مهندسی:منظور از معماری و مهندسی این است که شما نیاز به یک مدل ساختمان با ابعاد دقیق و متناسب با نقشه ای که در دست دارید نیاز دارید. بهترین نرم افزار در این دسته نرم افزار autodesk autocad میباشد که در اکثر شرکت های مهندسی مخصوصا در ایران مورد استفاده قرار میگیرد.
2- مدل سازی صنعتی: در این نوع مدل سازی شما باید از یک جسم پیچیده یک مدلی را بسازید. در این نوع مدل سازی شما نیاز به شبیه سازی حالات صنعتی مثل جوش خوردن،انواع اتصال،محور،لولا و ... نیاز مند هستید. نرم افزار های مناسب این دسته نرم افزار های solid works و catia در این دسته قرار میگیرند.

3-مدل سازی عادی: در این دسته شما به ابعاد دقیق و یا شرایط خاصی نیاز نداریر.نرم افزار هاییی در این دسته قرار میگیرند که بتوانند هرچیزی را در سطح خوبی مدل کنند.با نرم افزار هایی که در این دسته هستند میشود همه چیز را مدل کرد ولی شاید به ظرافت و دقیقی دسته های دیگر نباشد. میشود گفت این نرم افزار های مناسب هر کاری هستند. از نرم افزار های این دسته در حوضه های بازی سازی،انیمیشن سازی،طراحی دکوراسیون و ... استفاده میشود. نرم افزار های این دسته 3ds max,blenderو maya میباشد. حالا کدامیک از این ها بهتر است؟
بلندر یک نرم افزار سبک با محیط کاربری ساده میباشد.این نرمم افزار بسیار خوبی میباشد ولی اصلاحگر های زیادی ندارد(modifire) و به این دلیل در کار های حرفه ای به مشکل بر میخوریم. اما یک نرم افزار دیگر این دسته 3ds max میباشد که به جرعت میشود گفت کامل ترین و حرفه ای ترین نرم افزار مدل سازی عادی در جهان میباشد.در مکس شما هر کاری را که بخواهید میتوانید انجام دهید ولی مکس یک محیط کاربری پیچیده دارد و برای حرفه ای شدن در این نرم افزار زحمت زیادی باید کشید. تخصص این نرم افزار در زمینه مدل سازی برای بازی های میباشد.اگر میخواهید یک چیز پرکاربرد در ایران را یاد بگیرید  مکس بهترین گزینه است. نرم افزار دیگر maya میباشدو تخصص مایا در زمینهد انیمیشن سازی میباشدو افراد زیادی مدل های خود را در مکس میسازند و برای انیمیت کردن وارد مایا میکنند. در واقع مایا بیشتر به درد انیمیشن سازی میخورد تا مدل سازی.
در کل میتوان گفت در دسته 3ds max بهترین نرم افزار برای مدل سازی بازی های میباشد. به همین دلیل ما برای کارهایمان از نرم افزار مکس استفاده میکنیم.شما هم اگر میخواهید برای بازی مدل سازی کنید،بهتر است از مکس استفادهد کنید. خود من مکس را در 3 ماه یاد گرفتم. شمارا نمیدانم ولی برای من یاد گرفتنش آسان بود.
امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در صورت داشتن سوال و یا راهنمایی بیشتر میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید و یا از طریق سایت و یا ایمیل از ما بپرسید.
با تشکر
یا عـــلــی.....

کپی با ذکز منبع بلامانع میباشد.

  • صدرا علی بک

نظرات (۱)

  • امیر ملکیاری
  • مطلب جالب بود .
    ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی