گروه بازی سازی ققنوس

آخرین اخبار مربوط به گروه بازی سازی ققنوس و آموزش های این گروه

گروه بازی سازی ققنوس

آخرین اخبار مربوط به گروه بازی سازی ققنوس و آموزش های این گروه

گروه بازی سازی ققنوس

بسم الله...

گروه بازی سازی ققنوس اهدافی را دنبال میکند:

1-ساخت بازی هایی جالب و درخور فرهنگ ایران اسلامی

2-آموزش ساخت بازی به علاقه مندان

ابزار مورد استفاده این گروه نرم افزار های 3ds max،unity،game maker میباشد.
هم اکنون ما بر روی پروژه" عقاب سیاه" کار میکنیم.
همچنین این گروه در زمینه های انیمیشن سازی هم فعالیت هایی دارد.

جهت ارتباط با ما میتوانید به ایمیل ما پیام بزنید:

phoenixgroup@chmail.ir

یا علی...

آخرین نظرات
نویسندگان

بسم الله الرحمن الرحیم


در این پست قرار است شما را با نحوه و سیر حرکت یک پروژه بازی کامل آشنا کنیم .


1. انتخاب بازی نامه و داستان کلی :
همیشه یک بازی خوب یک داستان قوی ، تازه و جذاب دارد . البته شاید بازی شما فاقد داستان باشد که برای این نوع بازی ها شما باید به جای داستان یک سیر حرکت بازی بسازید.

2. نوشتن بازی نامه (فیلم نامه بازی) :
این بخش مکمل بخش قبل است یعنی در این بخش شما باید ریز داستان و گره ها و رویداد ها را مکتوب کنید (حتما!) . البته توجه کنید که داستان شما باید طوری باشد که بتوان از آن بازی ساخت و در عین حال شما بتوانید هدف مفهومی خود را در آن بگنجانید .

3. انتخاب ژانر بازی :
حالا شما باید براساس داستان خود ژانر آن را انتخاب کنید (اکشن، استراتژی، مدیریتی و ...) البته شما در انتخاب ژانر آن چنان گستردگی ندارید ولی در انتخاب نوع بازی (اول شخص ، سوم شخص ، دوبعدی و ...) در حدودی اختیار دارید.

4. انتخاب صحنه های بازی در داستان :
بعد از همه این ها ، نوبت به انتخاب صحنه هایی از داستان می رسد که کاربر قرار است در آن ها بازی کند. یعنی مطمئنن شما در طول بازی بخشی از داستان را به صورت انیمیشن نشان خوهید داد و در بخش های دیگر بازی را بر عهده بازیکن قرار می دهید.

5. درآوردن الگوریتم تمامی کد ها :
حالا که شما آماده برنامه نویسی هستید باید در ابتدا الگوریتم تمامی افعال بازی را در بیاورید (حرکت شخصیت اصلی ، تیر اندازی ، برخورد ها و ...) البته شما می توانید این بخش را انجام ندهید ولی به نظر من این کار به شما کمک شایانی خواهد کرد و دیگر احتمال سردرگمی در کد نویسی کم خواهد شد و از اول می دانید که چه می خواهید بسازید.

6. دسته بندی کردن پروژه :
معمولا بازی سازان ، وقتی در پروژه جلو می روند با انبوهی اطلاعات در هم ریخته مواجه می شوند که این باعث بوجود آمدن باگ ، پیدا نکردن مشکل کد ، زمان بری بیشتر و چیز های بد دیگر می شود . خوب ما برای جلو گیری از این کار همیشه باید به طور منظم و دسته بندی شده اطلاعات خود را نگه داری کنیم (یونیتی این کار را به خوبی انجام می دهد) . این امر باعث بلا رفتن سرعت و کیفیت در پروژه می شود .

7. شروع با برنامه نویسی :
این بخش بخش اصلی پرژه است که باید با صبر و حوصله پشت سر گذاشت . چون توضیح این بخش مفصل است ؛ بعدا در مقاله ای جدا بحث خواهد شد .

8. تولید جرئیات جذاب :
در نهایت تمام این امور شما باید روی تمام اجزا بازی کار کنید و همه را با ظرافت تغییر دهید (گرافیک سه بعدی ، منو ، امکانات جانبی و ...) مطمئن باشید این بخش بعد از برنامه نویسی مهم ترین بخش است . چون همیشه بازی ها یی پر مخاطب هستند که روی جزئیاتشان تمرکز زیادی شده.

9. گرفتن خروجی :
این مبحث محتوای زیادی ندارد ؛ فقط دقت کنید که بر روی چه پلتفورمی می خواهید خروجی بگیرید و کیفیت گرافیکی را با آن تنظیم نمایید.

10. معرفی بازی به بیرون :
حال که شما انقدر زحمت کشیدید باید نتیجه آن را با فروش بالای بازی خود ببینید. برای این کار همیشه (مانند ما) در فضای مجازی در باره ی بازی خود بنویسید و تریلر و دمویی از آن منتشر کنید ، البته پیدا کردن شرکتی برای عرضه محصول خود را فراموش نکنید .

خب امیدوارم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید .
همان طور که در عنوان نوشته شده بود این سیر از دید و برای برنامه نویس بود و خود من به شخصه تا به حالا در پروژه ای روی مدل کار نکرده ام ؛ پس برای مدل کردن از آقای علی بک کمک بگیرید .
یا علی..
  • محمد فعال

نظرات (۱)

دست شما درد نکنه عالی بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی