گروه بازی سازی ققنوس

آخرین اخبار مربوط به گروه بازی سازی ققنوس و آموزش های این گروه

گروه بازی سازی ققنوس

آخرین اخبار مربوط به گروه بازی سازی ققنوس و آموزش های این گروه

گروه بازی سازی ققنوس

بسم الله...

گروه بازی سازی ققنوس اهدافی را دنبال میکند:

1-ساخت بازی هایی جالب و درخور فرهنگ ایران اسلامی

2-آموزش ساخت بازی به علاقه مندان

ابزار مورد استفاده این گروه نرم افزار های 3ds max،unity،game maker میباشد.
هم اکنون ما بر روی پروژه" عقاب سیاه" کار میکنیم.
همچنین این گروه در زمینه های انیمیشن سازی هم فعالیت هایی دارد.

جهت ارتباط با ما میتوانید به ایمیل ما پیام بزنید:

phoenixgroup@chmail.ir

یا علی...

آخرین نظرات
نویسندگان

نکاتی برای مدل سازی بازی ها

پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۲، ۰۵:۳۱ ب.ظ

مراحل بازی سازی(از دید یک مدل ساز)

بسم الله

امروز میخواهم درباره مراحل مدل سازی برای بازی برایتان بگویم.

۱-آشنایی:یعنی اینکه بدونید می خواهید چکارکنید.برای این که مدلی که میسازید خوب و جالب بسازید اول باید بدانید که میخواهید چی بسازید.باید بر روی تک تک جزئیات مدل فکر کرده باشید.باید اول یک تجسم دقیق ذهنی از چیزی که میخواهید بسازید داشته باشید.

۲-طرح اولیه:بهتر است همیشه قبل از کار با کامپیوتر٬چیزی را که میخواهید بسازید را مکتوب کنید.یعنی طرح های اولیه و نهایی خود را همواره به صورت کاغذی داشته باشید زیرا هنگام مدل کردن استفاده تنها از تصور ذهنی خوب نیست و نتیجه هم جالب در نمی آید.زیرا شما برای مدل کردن نیاز به استفاده زیاد از ذهن دارید و در صورتی که بخواهید از ذهنی کار کنید باعث سردرگمی میشود.همچنین این کار باعث سهولت کار میشود که در آینده به آن میپردازیم.

۳-استفاده از بلوپرینت:احتمالا نام بلوپرینت را شنیده اید. تصاویری که تصویر یک جسم از چند جهت روی آنها درج شده است.این تصاویر باعث میشود بتوانید خیلی ساده جسم ره مدل کنید.توجه داشته باشید که بلوپرینت را میشود وارد نرم افزار کرد.اینگونه میتوان از روی عکس جسم را مدل کنید.به همین دلیل بهتر است طرح هارا روی کاغذ بکشیم.

۳-مدل ابتدایی:بهتر است اول یک مدل کلی با جزئیات کم بسازید و سپس جزئیات را اضافه کنید.اگر از همان ابتدا با جزئیات بالا(اصطلاحا high poly) کار کنید باعث میشود در ادامه با مشکل مواجه شوید زیرا نقاط کنترلی بالا میرود در نتیجه ساخت بقیه مدل خیلی سخت میشود و درصورت اشتباه در مدلینگ اصلاح آن بسیار سخت میباشد.پس بهتر است. همیشه اول جزئیات پایین کار کنید.

۳-یکپارچگی:بهتر است جسمی که مدل کرده اید همواره یک پارچه باشد.مثلا میشود که هر بخش از یک جسم٬جسمی مجزا میباشد.در این صورت ما یک جسم نداریم بلکه چند جسم داریم که یک وسیله را تشکیل داده اند.همچین چیزی ما را دچار مشکلاتی در زمینه متریال دهی٬تکسچرینگ٬اسکلت بندی٬انیمیت کردن و ... دچار مشکل میشوید.

ادامه دارد....

با ما همراه باشید..

یا علی....

کپی با ذکر منبع آزاد است.

  • صدرا علی بک

نظرات (۱)

از شما هم تشکر می کنم مطلبتان عالی بود.(:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی